Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

شروع فروش جهانی تبلت اکسپریا زد


حتما تبلت اکسپریا Z را به خاطر دارید، تبلتی که با زبان طراحی مشابه تلفن هوشمند اکسپریا Z معرفی شد تا خونی تازه در رگ های سونی جاری کند. سونی اعلام کرده که عرضه جهانی این تبلت از امروز آغاز شده و به زودی از طریق اوپراتورها و فروشگاه های مختلف به دست مشتریان خواهد رسید. 



برای یادآوری بد نیست به مشخصات این تبلت اشاره ای گذرا داشته باشیم: 

نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1920 در 1200، دوربین عقب 8.1 مگاپیکسلی با سنسور Exmor R؛ دوربین جلو 2 مگاپیکسلی، پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون S4 پرو کوالکوم با فرکانس 1.5 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم، حافظه داخلی 16/32/64 گیگابایت، شکاف حافظه جانبی microSD تا 64 گیگابایت، باتری 6000 میلی آمپری، و اندروید 4.1.2 (به زودی اندروید 4.2). 

همه این ویژگی ها در بدنه ای مقاوم در برابر آب و گرد و خاک با ابعاد 266 در 172 در 6.9 میلیمتر و وزن 495 گرم گنجانیده شده. 

به نظر می رسد عدم معرفی نسل دوم نکسوس 7 در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، فرصت مناسبی را برای شرکت ها ایجاد کرده باشد تا تبلت های خود را روانه بازار و سهم مناسبی را تصاحب کنند. 

قیمت پایین ترین مدل تبلت اکسپریا Z یعنی مدل 16 گیگابایتی وای-فای، 499 دلار و قیمت مدل 32 گیگابایتی 599 دلار تعیین شده ولی هنوز قیمتگذاری رسمی مدل های LTE اعلام نشده.
   نارنجی
   محمد امیر کنعانی

گلکسی اس 4 اکتیو لو رفت: مقاوم در برابر آب و خاک

چندی پیش خبر از احتمال تدارک دیدن یک مدل از گلکسی اس 4 با بدنه ای مقاوم در برابر آب و خاک، ملقب به گلکسی اس 4 اکتیو دادیم. حالا اولین عکس های منتسب به آن به دست مان رسیده که با وجود مشخصات سخت افزاری تقریباً مشابه با گلکسی اس 4، طراحی آن از زمین تا آسمان با مدل اصلی فرق دارد. 


این تلفن پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.9 گیگاهرتز (اسنپدرگون 600؟) و گرافیک Adreno 320 دارد. نمایشگر آن هم مثل مدل اصلی، Super AMOLED با قطر 5 اینچ و کیفیت 1080p است. اما دوربین عقب از 13 به 8 مگاپیکسلی کاهش یافته. 

هنوز تایید قطعی نداریم که آیا این گلکسی اس 4 اکتیو است یا خیر، ولی به نظر نمی رسد گزینه دیگری برای حدس زدن داشته باشیم. گفته شده که سامسونگ قصد دارد در همین ماه میلادی گلکسی اس 4 اکتیو را معرفی کند و احتمالا غیر از این رنگ قرمز، رنگ های دیگری هم خواهد داشت. 
   در ادامه مطلب عکس های بیشتری گذاشته شده است
   نارنجی
   محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

نسخه بعدی اندروی یکی دو ماه دیگر عرضه می‌شود


همه انتظار داشتیم که روز گذشته و در کنفرانس Google I/O از نسخه جدید اندروید رونمایی شود؛ اما این اتفاق رخ نداد و در عوض گوگل هسته اصلی بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود را بروز نمود و سعی کرد با معرفی ابزارهای مختلف کار را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی ساده‌تر کند. اما یک گروه فعال در زمینه فناوری بلوتوث گزارش کرده‌اند که اندروید 4.3 به زودی و با پشتیبانی از قابلیت بلوتوث هوشمند منتشر خواهد شد.در نسخه جدید اندروید که به احتمال بسیار زیاد، اندروید 4.3 خواهد بود، از نسخه جدید بلوتوث که از مصرف به مراتب بهینه‌تری برخوردار است، پشتیبانی خواهد کرد. البته این تنها یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 4.3 به شمار می‌رود.


احتمالا نسخه جدید اندروید طی یکی و دو ماه آینده رسما معرفی خواهد شد. شاید دلیل معرفی نشدن آن نیز، آماده نشدن یک محصول جدید از خانواده نکسوس باشد.


احتمال دیگری که وجود دارد این است که گوگل سرعت ارائه نسخه‌های جدید اندروید را کمی کاهش داده تا تولیدکنندگان بتوانند بسته‌های بروز رسانی نرم افزاری محصولات خود را منتشر نموده و کاربران قادر به دریافت آخرین بروز رسانی اندروید بر روی تلفن یا تبلت خود باشند. شاید هم گوگل به دنبال ایجاد تغییرات اساسی و محسوسی در اندروید است که هنوز به آن‌ها دست نیافته است.

  نارنجی

  محمد امیر کنعانی

 

اچ تی سی: برنامه ای برای عرضه HTC One با اندروید خالص نداریم!


اگر چه گوگل شب گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود آن گونه انتظار می رفت، ظاهر نشد. اما با معرفی نسخه ویژه ای از اسمارت فون Galaxy S4 سامسونگ تحت نام Google Edition باعث کمی جنب و جوش میان دوستداران تلفن های هوشمند نکسوس مانند شد. این دستگاه مستقیما از طریق فروشگاه گوگل پلی با قیمت ۶۴۹ دلار برای فروش عرضه خواهد شد و به جای تاچ ویز سامسونگ از اندروید خالص جیلی بیلی 4.2.2 بهره مند است. 

اگر چه در گمانه زنی ها و شایعات پیش از کنفرانس به چنین محصولی اشاره شده بود و گمان می رفت چنین رویه ای توسط دیگر بازیگران مهم دنیای اسمارت فون هم دنبال شود. اما در اولین قدم، HTC تایید کرد فعلا هیچ برنامه ای برای عرضه تلفن زیبا، مشهور و تمام فلزی One خود با نسخه خالص اندروید ندارد. 

سخنگوی این شرکت می گوید: «اچ تی سی در حال حاضر برنامه ای برای عرضه یک Nexus Edition از HTC One ندارد.» البته لازم به ذکر است اچ تی سی در حال حاضر نسخه آنلاک شده ویژه توسعه دهندگان این اسمارت فون قدرتمند را در سایت خود برای فروش عرضه کرده است. هرچند که این نسخه هم از رابط کاربری سنس اچ تی سی استفاده می کند. 

به نظر شما آیا این حرکت سامسونگ-گوگل در آینده هم ادامه یافته و توسط دیگر سازندگان اسمارت فون دنبال خواهد شد؟ یا اینکه تنها یک نقشه دقیقه نود برای عرضه سخت افزار در کنفرانس Google I/O بوده و در آینده حتی توسط این دو شرکت هم جدی گرفته نخواهد شد؟
  نارنجی
  محمد امیر کنعانی

App Store اپل و رکورد ۵۰ میلیارد دانلود


امروز صبح شرکت اپل اعلام کرد بالاخره ۵۰ میلیاردمین اپلیکیشن هم دانلود شد و اپ استور آیتونز این شرکت به رکورد تازه ای دست یافت. البته هنوز درباره فردی که این اپلیکیشن را دانلود کرده و اینکه چه برنامه ای دانلود شده، چیزی نمی دانیم. 


اما اکنون یکی آن بیرون برنده ۱۰هزار دلار گیفت کارت آیتونز شده است. این راهی است که اپل برای تشکر جهت دانلود ۵۰ میلیاردمین اپلیکیشن iOS انتخاب کرده. 

آخرین رکورد مهمی که اپل عبور از آن را جشن گرفت، هنگامی بود که در مارس ۲۰۱۲ چونلی فو از چین ۲۵ میلیاردمین اپلیکیشن را دانلود کرد. و اکنون تعداد دانلودها از اپ استور این غول کوپرتینو نشین تنها طی ۱۴ ماه دو برابر شده. در حالی که رسیدن به ۲۵ میلیارد دانلود به یک بازه زمانی سه سال و هشت ماهه نیاز داشت. این رشد خارق العاده از ابتدای افتتاح اپ استور در ۱۰ ژولای ۲۰۰۸ تا کنون بی سابقه بوده است. تنها یک ضرب و تقسیم ساده این ارقام، می تواند ما را به عدد اعجاب انگیز دانلود ۲۸ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۸۷ اپلیکیشن در روز توسط کاربران iOS برساند. 

اپ استور تا کنون تنها یک انبار نگهداری همه کاره برای استفاده کاربران ابزارهای اپل نبوده، بلکه این فروشگاه آنلاین را می توان یک گاو شیرده غول آسا برای اپل دانست که بخش مهمی از درآمدش را از طریق آن تامین می کند. 

فکر می کنید ۵۰ میلیاردمین اپلیکیشن دانلود شده از اپ استور چه بوده؟ باید با کمی حوصله منتظر اعلام نظر اپل بنشینیم.
  نارنجی
  محمد امیر کنعانی

گلکسی اس 4 با اندروید خالص معرفی شد


عصر امروز به شما خبر از گلکسی اس 4 با اندروید خالص دادیم. این اتفاق رخ داد و نسخه 16 گیگابایتی گلکسی اس 4 با قابلیت LTE برای دو اوپراتور AT&T و T-Mobile معرفی شد. 

Bootloader دستگاه قفل نیست و آپدیت های سیستمی برای آن -احتمالا توسط گوگل- ارائه می شود. یک تجربه نکسوسی کامل بر روی پرچمدار سامسونگ. باید دید در آینده نسخه جهانی این تلفن نیز عرضه خواهد شد یا خیر. قیمت محصول نیز 649 اعلام شده. به نظر می رسد این دستگاه نکسوسی کامل است و حتی در فروشگاه گوگلی پلی به فروش می رسد، ولی برند نکسوس روی آن درج نشده. 
  نارنجی
  محمد امیر کنعانی