Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

4۰ میلیون نسخه از ویندوز ۸ تا به امروز به فروش رفته است

از اولین رونمایی مایکروسافت از آخرین نسخه سیستم عامل پر مخاطب خود تا به امروز، حدس و گمان‌ها و مقالات زیادی در رابطه با موفقیت و یا عدم موفقیت این نسخه منتشر شده است. در حالی که گزارش‌های غیر رسمی اخیر به عدم اشتیاق کاربران و رشد آهسته  ویندوز ۸ دامن می‌زنند، صحبت‌های غول دنیای نرم افزار در کنفرانس سالانه تکنولوژی سوئیس، پاسخ تازه‌ای به این گزارشات به همراه دارد.

windows8-packaging-580-75.jpg

خانم تامی رلر، مدیر فروش و امور تجاری ویندوز، با اعلام خبر فروش بیش از ۴۰ میلیون لایسنس ویندوز ۸ طی اولین ماه عرضه، آینده روشن‌تری را از سیستم‌عامل جدید این شرکت به نمایش گذاشته است. همچنین، پست جدید وبلاگ ویندوز ۸ که به بروزرسانی راحت و سریع ویندوز ۷ به ویندوز ۸ و همچنین پشتیبانی غالب دستگاه‌های دارای سیستم عامل ویندوز ۷ از نسخه جدید اشاره دارد، از جمله اخبار خوب دیگری از مایکروسافت به کابران بوده که می‌تواند نوید بخش رشد چشمگیر این نسخه در بین کاربران  باشد.

نظر شما چیست؟ نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، در ترغیب شما برای بروزرسانی به نسخه جدید و جدا شدن از ویندوز ۷ موفق بوده است؟

محمد امیرکنعانی

لپ تاپ سری ۹ سامسونگ از نمایی نزدیک

                                                  **پیشنهاد ویژه**

در اوایل سال 2011 میلادی و در نمایشگاه بین المللی CES، شرکت‌های مشهور از قاره‌ها وکشور‌های مختلف اقدام به معرفی جدیدترین دست‌آورد‌ها و محصولات خود کردند. در این بین سامسونگ نیز سوپرایزهایی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES داشت. در ابتدا با معرفی تلفن همراه با تکنولوژی LTE و تلویزیون هوشمند سه بعدی، بینندگان را برای نمایش محصولات متفاوت تر آماده کرد. هنگامی که نوبت به معرفی لپ‌تاپ‌ها رسید، دست سامسونگ بسیار پر بود زیرا با معرفی سری 9 لپ‌تاپ‌های خود به نوعی تعجب همگان را وا داشت؛ سری‌ای که به عنوان رقیبی برای مک بوک ایر (Mac Book Air) شرکت پرآوازه اپل شناخته می‌شود. سامسونگ با نشان دادن لپ‌تاپ‌های سری 9 خود با وزن 1.3 کیلوگرم و قرار گرفتن در رده تولید کننده نوت بوک های فوق سبک، می خواهد نشان دهد که می تواند کاربران بسیاری را مجذوب خود نماید و چیزی از رقبا کم ندارد. پس از معرفی این لپ‌تاپ فوق سبک در CES 2011 همه منتظر بودند تا ماه March فرا برسد تا این نوت بوک 1.3 کیلوگرمی را از نزدیک آزمایش کنند و یا بتوانند آن را خریداری نمایند.

series9lead1-1.jpg

وجود امکانات سخت‌افزاری بسیار مناسب با وزن فوق‌العاده ایده آل باعث می‌شود که انگشت اشاره بسیاری از افراد برای خرید یک لپ‌تاپ فوق سبک به سوی نوت‌بوک‌های سری 9 سامسونگ برود و تمایل خرید برند سامسونگ، بیش از پیش شود. امکانات سخت‌افزاری این مدل همانگونه که سامسونگ اعلام کرده است: پردازنده Core i5 2537M، حافظه هارد دیسک 128 گیگ SSD که باعث می‌شود چند برابر هارد دیسک‌های عادی به اطلاعات دسترسی داشته باشید، صحفه نمایش با کیفیت بسیار بالا، وزن فوق العاده 1.3 کیلو‌گرمی، حافظه رم 4 گیگابایتی و قطر فوق العاده کم 16.2 میلی‌متری می‌باشد.

محمد امیر کنعانی

(لطفا از ادامه مطلب دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

احتمال معرفی گلکسی اس ۴ در اسفند امسال

وبلاگینا خبر می دهد:

با پردازنده ۴ هسته‌ای، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و رزولوشن فول اچ‌دی

در حالی که پرچمدار جدید سامسونگ هنوز هم در حال رکورد شکنی و جلب نظر مشتریان جدیدی در بازار تلفن‌های هوشمند است، شایعات خبر از معرفی مدل بعدی سری اس این شرکت تا ۴ ماه آینده را می‌دهند. بر اساس اخبار منتشر شده می‌تواند امید داشت گلکسی اس ۴ سامسونگ در اوایل ماه اسفند امسال (فوریه ۲۰۱۳) معرفی شود.

galaxy-s32.jpg

از مشخصاتی که در حال حاضر برای مدل بعدی گلکسی اس اعلام شده است، می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 5450، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۴.۹۹ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی اشاره کرده.

ماه‌ها پیش نیز شایعات خبر از عرضه گلکسی نوت ۲ با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را داده بودند اما بعد، سامسونگ به دلیل محدودیت سونی در عرضه این سنسور، تصمیم به استفاده از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را در این گوشی/تبلت گرفت.

از طرفی، در حال حاضر نیز خبرهایی مبنی بر احتمال معرفی گوشی‌ای با نمایشگر فول اچ‌دی از سوی سامسونگ در نمایشگاه CES 2013 به گوش می‌رسد.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۴ را در نمایشگاه بعدی MWC معرفی کند و در صورت صحت این خبر، باید تا اواخر ماه فوریه آینده و برگزاری این رویداد، منتظر بمانیم. البته خبرهایی هم درباره رد این تاریخ از سوی سامسونگ منتشر شده است در حال حاضر همه چیز در حد شایعه است.

محمد امیر کنعانی

با معرفی نکسوس 4 و نکسوس 10، آیا سامسونگ باز هم می‌تازد؟


با معرفی نکسوس 4 و نکسوس 10، آیا سامسونگ باز هم می‌تازد؟

اندروید با تصاحب 75 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند، به سلطان بلامنازع دنیای موبایل تبدیل شده است. این موفقیت نتیجه و حاصل تلاش، همکاری و تعامل سازنده گوگل با غول‌های سخت‌افزاری مطرح دنیا بوده است. در این بین برند نکسوس که متعلق به گوگل می‌باشد، به ‌عرضه منظم و با برنامه، به محصولی تعلق می‌گیرد که از بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به قیمت مناسب، سخت افزار پیشرفته و بهره‌گیری از نسخه خالص اندروید اشاره کرد. با معرفی دو محصول جدید از برند نکسوس با نام‌های نکسوس 4 و نکسوس 10، ایرادات و ابهاماتی در رابطه با تأثیر گذاری این محصولات بر فروش موفق‌ترین شریک سخت‌‌افزاری گوگل یعنی سامسونگ مطرح گردیده است. در این مقاله تصمیم داریم به بررسی کیفیت این تأثیرگذاری و سیاست‌های گوگل و سامسونگ در قبال این مسئله بپردازیم.

ادامه مطلب ...

تبلت و تلفن هوشمند

کاربران تبلت و تلفن هوشمند چند ساله هستند؟ بیشتر زن هستند یا مرد؟ از چه اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده می‌کنند؟

                                    **پیشنهاد ویژه**
Huwaei Tablet / Smartphone

روز به روز به تعداد کاربران تبلت و تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود. اما چه کسانی، چرا و چه زمانی از تبلت یا تلفن هوشمند استفاده می‌کنند؟ یک تحقیق بسیار جامع در موسسه Flurry Analytics با هدف به پاسخ‌دهی به این سوالات انجام شده است که در ادامه توضیحات کامل مرتبط به همراه نتایج بدسته آمده را مشاهده خواهید کرد.

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

لامبورگینی Aventador Roadster 2013

دلربای ۴۴۱ هزار دلاری با رنگی جادویی

Lamborghini Aventador Roadster

لامبورگینی آونتادور، شاهکار جدید این کمپانی ایتالیایی است که در طراحی سنگ تمام گذاشته است. علاوه بر تمام ویژگی‌های بی‌نظیر فنی و ظاهری که این اتومبیل ۴۴۱ هزار دلاری دارد، نکته جالب این است که رنگ این خودرو که آبی متالیک است از زوایای مختلف و بسته به شدت نور محیط متغیر است. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر مربوط به این خودرو را مشاهده نمایید.

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

Vivo X1 باریک‌ترین تلفن هوشمند جهان


Vivo X1 باریک‌ترین تلفن هوشمند جهان

رقابت کمپانی‌های گوشی سازی جهان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود  و گویا در این مسیر هیچ چیزی آنها را از شکستن رکورد رقبایشان بیشتر خوشحال نمی‌کند. چندی پیش در زومیت با باریک‌ترین و البته محکم‌‌ترین گوشی هوشمند جهان آشنا شدیم. اما امروز شما را با سردسته جدید این گروه آشنا می‌کنیم.

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

مایکروسافت برای پروژه عینک خود برنامه دارد


مایکروسافت برای پروژه عینک خود برنامه دارد
این هفته اطلاعاتی از اختراع ثبت شده مایکروسافت بدست آمد که نشان می‌دهد این شرکت نیز پروژه‌ای شبیه به عینک گوگل را در برنامه خود دارد. عینک مایکروسافت برخلاف عینک گوگل که برای استفاده عمومی ساخته شده و کاربر معمولا کل روز از آن استفاده ‌می‌کند، برای یک سری سناریو خاص طراحی شده است.

ظاهرا پروژه عینک گوگل علاوه بر وزیکس یک رقیب قدرتمند و صاحب نام نیز دارد. شواهد نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد عینک شبیه به عینک گوگل را تولید و روانه بازار کند. براساس اطلاعات درج شده در پتنت ثبت شده مایکروسافت می‌توان متوجه شد که این عینک برای مصارف خاص مانند رویدادهای زنده مثل مسابقات ورزشی کاربرد دارد.

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...