Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

بهترین تلفن های هوشمند سال از نگاه فون آرنا

PhoneArena Awards 2012

به سبک هر ساله سایت فون آرنا به انتخاب بهترین و بدترین های هر بخش از دنیای ابزارهای موبایل پرداخته است. در روز های آینده با برندگان و بازندگان این لیست در خدمت شما خواهیم بود. و امشب، بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۲.


Nexus41-003-500px-narenji-ir.jpg

محمد امیر کنعانی

نارنجی


ادامه مطلب ...

معرفی پردازشگر ۸ هسته ای سامسونگ برای تلفن ها: Exynos 5 Octa


به دوران ۸ هسته ای ها برای تلفن ها خوش آمدید. دقایقی قبل شرکت سامسونگ از Exynos 5 Octa پرده پرداری کرد. پردازشگری ۸ هسته ای برای تلفن های هوشمند و تبلت ها. 


این پردازشگر از فناوری ARM جدید به نام big.LITTLE processor استفاده می کند. در این فناوری، کارها توسط دو گروه مختلف چهار هسته ای انجام می شود. یکی بر پایه ARM Cortex A15 برای عملیات های سنگین و دیگری بر پایه Cortex A7 برای کارهای معمول. 

بنابراین پردازشگر سرعت و توانایی خودش را بر اساس نیاز تنظیم خواهد کرد. سامسونگ می گوید توانایی پردازش سه بعدی این پردازشگر برای بازی ها دو برابر تمام پردازشگرهای موجود در بازار است. 

فعلا اطلاعات بیشتری در مورد Exynos 5 Octa ارایه نشده اما به زودی باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

محمد امیر کنعانی 
نارنجی


بازی له کردن حشرات Game Bug Smasher Pro v3.00 سیمبین


در بازی جالب Game Bug Smasher شما باید از ذخیره غذایی خود در مقابل حمله حشرات محافظت کرده و با لمس صفحه نمایش گوشی موبایل خود آنها را از بین ببرید. این بازی برای سیستم عامل Symbian^3و Anna و Belle و S60v5 طراحی و ساخته شده است.

بازی له کردن حشرات Game Bug Smasher Pro v3.00 برای Symbian^3 Anna Belle S60v5


محمد امیر کنعانی

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بازی Angry Birds Green Day v1.00 سیمبین


نسخه جدید بازی Angry Birds Green Day را در این پست از سایت برای گوشیهای سیمبیان قرار دادیم. این نسخه از بازی پرنده عصبانی با بیش از ۱۵۰ سطح جذاب و هیجان انگیز ساخته شده است که قابل نصب بر روی گوشیهای دارای سیستم عامل Symbian^3 و S60v5 میباشد.

بازی پرندگان عصبانی سبز Angry Birds Green Day v1.00 - نوکیا Symbian^3 و S60v5

دانلود در ادامه مطلب 

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

تصاویر نمونه آزمایشی تلفن سامسونگ با نمایشگر OLED


همان طور که در خبر های قبلی خواندید، سامسونگ از دو طرح مفهومی و یک نمونه اولیه از تلفن های برخوردار از نمایشگر OLED اختصاصی خود با برند Youm رونمایی کرد و اینک این نمونه اولیه به دست حاضران در نمایشگاه CES رسیده. 

youm-oled-phone (9).jpg

البته در اینجا با یک تلفن کامل روبرو نیستیم بلکه تنها یک نمونه اولیه برای نمایش کاربرد OLED بر روی تلفن های هوشمند را شاهد هستیم که یک ایده جالب را هم به نمایش می گذارد. همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، یکی از لبه های کنار تلفن خمیده است و -به اصطلاح- نمایشگر از آن لبه به پایین سقوط کرده. 

سامسونگ کاربرد جالبی برای این لبه آبشاری تعریف کرده و آن نشان دادن آیکون های منوی اصلی، یا نمایش SMS ها در زمانی است که نمایشگر دستگاه خاموش است. 

youm-oled-phone (3).jpg
در اینجا با اولین نمونه از یک نمایشگر OLED پنج اینچی با رزولوشن 720p روبرو هستیم و مشخصاً یکی دو سالی تا ارائه این تکنولوژی بر روی تلفن های مصرفی، فاصله داریم. 

در ادامه مطلب عکس های بیشتری از این نمونه اولیه و کاربرد لبه آبشاری نمایشگر آن را برای شما قرار داده ایم. 

محمد امیرکنعانی 
نارنجی

ادامه مطلب ...

در حاشیه CES: نگاهی نزدیک تر به سرفیس پرو


مایکروسافت شاید به طور رسمی در CES 2013 حضور نیافته باشد ولی این عدم حضور جلوی پریدن استیو بالمر بر روی صحنه همایش کمپانی کوالکوم را نگرفت، همان طور که جلوی آمدن سرفیس Pro به نمایشگاه را هم نگرفت. 
surfaceproinline1_560.jpg
در حالی که شرکای سخت افزاری مایکروسافت به شدت مشغول نهایی کردن طراحی و سخت افزار دستگاه های ویندوز 8 خود برای سال 2013 هستند، مایکروسافت هم دارد گام بعدی خود برای خانواده سرفیس را بر می دارد؛ سرفیس پرو! 

تام وارن از سایت The Verge این فرصت را یافته تا در حاشیه CES یک نگاه عمیق به سرفیس پرو داشته باشد و اینک شما می توانید هر آنچه را که برای آشنایی با این سوپر تبلت لازم است، از دید این ژورنالیست حوزه تکنولوژی مطالعه کنید. 

محمد امیرکنعانی
نارنجی

ادامه مطلب ...

سامسونگ و معرفی گلکسی S 2 Plus با اندروید 4.1.2


گلکسی S 2 آنقدر تلفن پرفروشی بود که سامسونگ تصمیم بگیرد برای آن دنباله ای را معرفی کند. همان طور که پارسال گلکسی S Plus دنباله روی گلکسی S شد امسال نیز سامسونگ گلکسی S 2 Plus را معرفی کرده. 

 flex-galaxy-s-ii-plus-product-image-1-article.jpg
طراحی و پردازنده این تلفن نسبت به گلکسی S 2 بهبود یافته و اندروید جیلی بیلی نسخه 4.1.2 روی آن نصب است. مشخصات آن عبارت هستند از پردازشگر دو هسته Cortex-A9 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و 1 گیگابایت رم، به همراه نمایشگر 4.3 اینچی از نوع Super AMOLED Plus که با نسل قبلی فرقی نکرده. 
محمد امیر کنعانی
نارنجی

ادامه مطلب ...

نارنجی : شش فناوری مایوس کننده سال ۲۰۱۲


اگر شما هم شروع به شمردن کنید، مطمئن هستم که لیست بلند بالایی تهیه خواهید دید. اما اجازه دهید در اینجا به برخی از مهمترین شکست های تکنولوژی سال ۲۰۱۲ نگاهی بیندازیم. پس، در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.
محمد امیر کنعانی

نارنجی

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

عملکرد شرکت ها در آپدیت به اندروید ۴٫۰

android-40-report-card

اگر بخواهید یک تلفن اندرویدی بخرید محصول کدام شرکت را انتخاب می کنید؟ فارغ از اینکه طرفدار کدام شرکت هستید، هنگام انتخاب یک تلفن اندرویدی باید به یک نکته مهم توجه کنید: آپدیت سیستم عامل. ماه ها است که اندروید ۴٫۰ وارد بازار شده اما هنوز آپدیت بسیاری از تلفن های اندرویدی با وجود اینکه قابلیت استفاده از این سیستم عامل را دارند از راه نرسیده است.

اینکه تیم نرم افزاری هر شرکت چگونه و با چه سرعتی روی ارتقا تلفن ها و تبلت ها به جدیدترین نسخه سیستم عامل کار می کنند نکته مهمی است که شاید در انتخاب محصول توسط شما موثر باشد.

در این مطلب که توسط Computer World تهیه شده، وضعیت هر کدام از شرکت های مشهور دنیا در آپدیت دستگاه ها به جدید ترین نسخه اندروید بررسی و به هر یک از آنها یک امتیاز داده شده است. (برای دستگاه هایی که امکان سخت افزاری لازم را برای آپدیت به اندروید ۴٫۰ داشته اند) در ادامه مطلب می توانید ببینید که هر یک از شرکت ها چگونه عمل کرده اند.

محمد امیرکنعانی

اندرویدفا

لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید

ادامه مطلب ...

** ویژه - بهترین‌ برنامه‌های رایگان اندروید در سال 2012

سال ۲۰۱۲ یک سال بسیار خوب برای اندروید بود و پس از عرضه سومین کهکشانی سامسونگ که بسیار پرقدرت تر از پیشینیان خود ظاهر شد، این نکسوس ۴ بود که به عنوان آخرین پرچمدار اندروید در سال ۲۰۱۲ ظاهر شد و در بازار تبلت‌ها نیز تبلت نکسوس ۷ به نظر بهترین تبلت اندرویدی عرضه شده بود. در این میان برنامه‌های خوب بسیاری نیز برای این بستر عرضه شد که البته برخی از آنها از بستر iOS  به اندروید پورت شده بودند و حالا سال ۲۰۱۲ به پایان نزدیک می‌شود و ما نگاهی به بهترین برنامه‌ها و بازی‌های عرضه شده برای این پلتفرم می‌اندازیم.



محمد امیر کنعانی

فارنت

(برای دیدن بهترین برنامه های اندرویدی به ادامه مطلب بروید)
ادامه مطلب ...