Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

اختراع عجیب چینی ها قوانین فیزیک را به چالش می کشد!

اختراع عجیب چینی ها قوانین فیزیک را به چالش می کشد!



دانشمندان چینی ماشین عجیبی اختراع کرده‌اند که با قانون سوم نیوتن می‌جنگد. این ماشین بدون هیچ نیروی عکس‌العملی و از طریق مایکروویو پیش‌رانش ایجاد می‌کند. اگر چنین چیزی عمومیت پیدا کند، کاربرد آن بسیار گسترده خواهد شد. نه تنها در پرتاب ماهواره‌ها بلکه در کاربردهایی بسیار ساده‌تر مثل ماشین‌های پرنده هم می‌توان از EmDrive استفاده کرد. در ادامه با مک دانلود همراه باشید تا در مورد این ایده‌ی شگفت‌انگیز دانشمندان و نتایج آن بیشتر بدانیم.



محمد امیرکنعانی


ادامه مطلب ...

فروش Xperia Z سونی به‌طور رسمی آغاز شد

با عرضه پرچمدار جدید اندروید در ژاپن

پرچمدار جدید شرکت سونی که چندی پیش با سر و صدای زیادی از طرف این کمپانی معرفی شد، از امروز فروش رسمی‌اش آغاز شده است. اپراتور NTT Docomo ژاپن به‌عنوان اولین جایی که این گوشی در آن به فروش می‌رسد، امروز به مشترکان خود امکان خرید تلفن هوشمند جدید سونی را داده است.

sony xperia z

بر اساس پیش‌بینی‌ها، فروش این گوشی از حدود دو هفته دیگر در اروپا آغاز خواهد شد.

گوشی اکسپریا Z سونی دارای مشخصات بارزی است آن را تبدیل به یکی از گوشی‌های قدرتمند بازار می‌کند. این تلفن هوشمند با داشتن پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ دراگون S4، دو گیگابایت رم و صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، امکانات سخت‌افزاری ایده‌آلی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

همچنین وجود یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی به صورت HDR، پشتیبانی از شبکه 4G و نیز قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار بودن این دستگاه باعث می‌شود سونی بتواند رقابت بسیار نزدیکی را با دیگر پرچمداران برندهای معتبر بازار آغاز کند.

وبلاگینا

محمد امیرکنعانی

اپل ساعت هوشمندی با سیستم‌عامل iOS می‌سازد

بر اساس گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز، به‌نظر می‌رسد اپل قصد تولید ساعت هوشمندی را دارد که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند و طراحی آن با استفاده از نوعی شیشه خمیده صورت گرفته است. این گزارش نشان می‌دهد اپل الآن در حال تست ساعت خود در دفتر Cupertino است.

apple-curved-smartwatch-being-developed-0.jpg

این ساعت اپلی که احتمالا iWatch نام خواهد گرفت، علاوه بر کاربرد به‌عنوان یک ساعت هوشمند قرار است برای مصارف دیگری مانند پرداخت‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرهای منتشر شده فعلی تنها در حد شایعه هستند و هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد چنین ساعتی را به‌صورت مجزا روانه بازار کند و یا آن را به‌عنوان یک مکمل با سایر دستگاه‌هایی مانند آیفون یا آیپد معرفی نماید. همچنین پیش‌بینی‌های دیگری مانند احتمال ادغام دستیار صوتی اپل، سیری نیز در این ساعت اعلام شده‌اند که باعث می‌شود این دستگاه را به‌عنوان یک همه کاره جمع و جور بشناسیم.

وال استریت ژورنال نیز با تایید خبر فوق اعلام کرده است که اپل در حال مذاکره با شرکت فاکسکان برای تولید انبوه این ساعت هوشمند است. به‌نظر شما آیا اپل با تولید این ساعت قصد ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی و رقابت با کمپانی‌هایی نظیر گوگل را دارد و یا فعلا نباید منتظر عرضه چنین محصولی از طرف این شرکت باشیم؟

وبلاگینا

محمد امیرکنعانی

تفاوت MP3 و MP4 چیست؟

تفاوت MP3 و MP4 چیست؟

در دنیای مدرن امروزی هر چیزی به سرعت تغییر کرده و جدیدتر می شود. چیزی که دیروز یک استاندارد بوده، لزوما امروز هم یک استاندارد باقی نخواهد ماند. همه این تغییرات سریع، وقتی همه جنبه های زندگی ما را در بر می گیرند، یک بازار با هزاران هزار گزینه و انتخاب متفاوت به وجود می آورند.

موسیقی نیز از این قائده مستثنا نیست. برای سالها، MP3 استاندارد فایل های موسیقی بود. اما وقتی افزونه های بیشتری توسعه داده شده و منتشر شدند همه چیز تغییر کرد. ناگهان، MP3 ها دیگر تنها گزینه در دسترس نبودند. یکی از افزونه هایی که به وجود آمد MP4 بود.

502

MP3 و MP4 مسلما شبیه به هم هستند و حتی ممکن است فکر کنید که MP4 نسخه جدید تر از MP3 است، اما این چنین نیست. در حقیقت این دو با یکدیگر متفاوت هستند، اما تاریخچه و استفاده های مرتبطی دارند. بگذارید با بررسی هر کدام از این دو، متوجه تفاوت های آنها شویم:

دیفوراف

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

فایروال چیست؟

فایروال چیست؟

همه ما فیلم هایی را دیده ایم که در آن یک شخصیت به عنوان مخ کامپیوتر با فشار دادن چند کلید کیبورد و در عرض چند ثانیه همه فایروال ها را از کار می اندازد. اشتباه نکنید، نمی خواهیم در مورد اینگونه فیلم ها حرف بزنیم، بلکه موضوع این مقاله خود فایروال ها هستند، اینکه چه کاری را بر عهده دارند و چرا برای کامپیوتر یا شبکه خود به یکی از آنها نیاز داریم.

552

از همان زمانی که ایده متصل کردن کامپیوتر ها به یکدیگر به وسیله شبکه ایجاد شد، انتقال مستقیم اطلاعات بین کامپیوتر ها مشکلات فراوانی به همراه داشت که از جمله آنها می توان به مشکلات امنیتی اشاره کرد. برای همین بود که چیزی به اسم فایروال به وجود آمد. فایروال نرم افزاری است که ترافیک ( بسته های اطلاعاتی ) ورودی و خروجی را برای یافتن هر گونه مشکل اسکن می کند.

دیفوراف

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

سامسونگ گلکسی اس ۴ را ماه آینده معرفی می‌کند

شایعه‌ای که به واقعیت نزدیک است


وبسایت SamMobile دقایقی پیش مطلبی را منتشر کرد که خبر از زمان معرفی مدل بعدی سری کهشکانی سامسونگ را می‌دهد. بر اساس منابع وابسته به این سایت، به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد گوشی گلکسی اس ۴ را حدود یک ماه دیگر و در تاریخ ۲۵ اسفند (۱۵ مارس) معرفی کند.

GalaxySIV

این خبر اضافه می‌کند که زمان عرضه به بازار گلکسی اس ۴ از اواسط فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد و اروپا و آسیا اولین مناطقی هستند که این گوشی در آن‌ها قابل خریداری خواهد بود.

سامسونگ هنوز این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده است و از طرفی، هنوز مشخص نیست که این شرکت پرچمدار بعدی خود را در چه مراسمی قرار است معرفی کند.

انتظار می‌رود نسل چهارم سری گلکسی اس دارای پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 5، پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای Mali-T658، دو گیگابایت رم، صفحه نمایش ۴.۹۹ اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی باشد و با نسخه ۴.۲.۱ اندروید عرضه شود.

وبلاگینا 

محمد امیرکنعانی

سامسونگ تلفنی با دو صفحه نمایش را معرفی می‌کند

شایعه رونمایی از Galaxy Q در MWC


حدود سه هفته دیگر به آغاز نمایشگاه MWC در بارسلون زمان باقی مانده است و بازار شایعات مربوط به شرکت‌ها حسابی داغ است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سامسونگ به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که قصد معرفی دستگاه‌های جدید خود را در این رویداد دارد، به‌نظر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد تلفنی با دو صفحه نمایش را با نام Galaxy Q در این نمایشگاه معرفی کند.

samsung-galaxy-q.jpg

 منبع منتشر کننده این خبر می‌گوید این گوشی تاشو با یک جفت نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و احتمالا تکنولوژی جدید صفحه‌نمایش‌های تاشوی AMOLED سامسونگ عرضه می‌شود.

علاوه بر این‌ها، Galaxy Q یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی Exynos، دو گیگابایت رم، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای مکالمات ویدیویی دارد.

وبلاگینا 

محمد امیرکنعانی

امکان اجرای برنامه‌های ویندوزی در اندروید با Wine


کمتر کاربر لینوکسی و یا مکینتاش است که با نرم‌افزار Wine آشنایی نداشته باشد؛ برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های تحت ویندوز را بر روی پلتفرم لینوکس و یا مک اجرا کنند. حالا توسعه دهندگان Wine این نرم‌افزار را با موفقیت بر روی سیستم‌عامل اندروید اجرا کرده‌اند که به کاربران پلتفرم گوگل این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های تحت ویندوز را بر روی آن اجرا کنند.

wine-android-image.jpg

Alexandre Julliard برنامه‌نویس اصلی Wine بعد از موفقیت چشم‌گیر بر روی کامپیوترهای بزرگتر، حالا به فکر پورت کردن نرم‌افزارهای ویندوز بر روی اندروید و پردازنده‌های ARM افتاده است و امروز در شهر بروکسل این نرم‌افزار را به نمایش گذاشته. به گزارش سایت Phoronix، که به طور اختصاصی از این جلسه گزارشی تهیه کرده، گفته می‌شود عملکرد برنامه به خاطر استفاده بر روی یک Emulator‌ مشکلاتی را داشته اما قابل قبول ارزیابی شده است.

در حال حاضر بخش تجاری این نرم‌افزار به کاربران Mac محدود می‌شود که به وسیله این برنامه می‌توانند نرم‌افزارهای ویندوز را اجرا کنند که با توجه به فهرست مشخص شده در سایت  شرکت CodeWeavers، متوجه خواهیم شد بیشتر این برنامه‌ها در رده بازی‌های کامپیوتری هستند. همان‌طور هم که در عکس بالا مشاهده می‌کنید به عنوان مثال با Wine قادر خواهید بود تا یک نرم‌افزار مختص ویندوز را در تبلت خود اجرا کنید. البته نباید فراموش کرد در حال حاضر این کاربران دستگاه‌های ویندوزی هستند که از نظر تعداد اپلیکیشن از رقبا عقب‌ هستند. با توجه به تعدد زیاد اپلیکیشن‌های اندروید، این نرم‌افزار شاید آن‌چنان هم کمک بزرگی نباشد، اما تنها علت تولید این برنامه استفاده از این مشخصه نیست بلکه بسیاری از گیک‌ها و علاقمندان از این امکان برای خلق اثرهای عجیب استفاده خواهند کرد و مطمئنا با تکمیل این برنامه شاهد نوآوری‌های بسیاری خواهیم بود.

وبلاگینا

محمد امیرکنعانی

سهام بلک بری همچنان در حال سقوط

تغییر نام و معرفی محصولات جدید نیز تاثیری نداشت


همانطور که در گزارش کاملی از کنفرانس RIM یا همان BlackBerry خواندید، این شرکت سیستم عامل و دو تلفن همراه جدید خود را معرفی کرد. معمولا شرکت‌های بزرگ بعد از چنین مراسم‌هایی منتظر اخبار خوش و امیدوار کننده هستند اما به نظر در بازار سهام اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است. با نگاهی به آمار فروش سهام Research In Motion می‌توان فهمید که نه تنها در روز قبل از ارائه این محصولات سقوط سهام گریبان‌گیر این شرکت بوده، بلکه بعد از ارائه محصولات جدید هم این موضوع همچنان ادامه دارد.

blackberry-event-3.jpg

شاید علت اصلی این موضوع تاخیر بسیار زیاد در ارائه محصولات جدید باشد. هر چند که این محصولات در سه کشور کانادا،‌ انگلیس و امارات ارائه خواهند شد اما ارائه Z10 آن هم در ماه مارچ برای آمریکایی‌ها، به نظر سهامداران، کمی دیر می‌آید. نارضایتی افزایش پیدا خواهد کرد وقتی بدانیم Q10 حتی از برادر تمام لمسی خود هم دیرتر به بازار آمریکا خواهد آمد. مطمئنا تمام علت زمان ارائه و نحوه آن نیست اما مطمئنا تاثیر به سزایی در نگاه سهامداران خواهد داشت.

بلک‌بری مطمئنا سه چالش عمده و اساسی برای آینده خود در پیش خواهد داشت. اول باید تمام مشتریان وفادار خود را به طور کامل راضی نگه دارد. دوم نگاه علاقمندان به اندروید و iOS را به خود معطوف کند و از همه مهم‌تر بتواند اپلیکیشن‌های بیشتری برای پلتفرم خود تولید کند. رقم ۷۰ هزار اپلیکیشن ممکن است برای شروع مناسب باشد و حتی بسیار فوق العاده به نظر برسد اما بلک‌بری ماه‌ها دیرتر به بازاری که اپل و گوگل آن را تصاحب کرده‌اند رسیده. در واقع این نبردی نابرابر است که اپل به تنهایی در یک سوی میدان با ۸۰۰ هزار اپلیکیشن خود ایستاده. برای این کار بلک‌بری باید برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان را راضی نگهدارد و پول مناسبی برای آن‌ها در نظر گیرد تا به برنامه‌های بیشتر برای سیستم عامل خود دست یابد.

این‌ها تنها بخشی از چالش‌های بیرونی این شرکت هستند؛ چرا که در تلفن‌های همراه معرفی شده نیز مشکلاتی وجود دارد که باید به مرور زمان و گزارش جمع شده از کاربران برطرف شود. به عنوان مثال بعضی از موضوعات کاربری که در دو پلتفرم رقیب وجود دارد در سیستم عامل BB10 این شرکت دیده نشده که البته بلک‌بری تصمیم در برطرف سازی آن خواهد داشت. از همه مهم‌تر نداشتن سرویس ابری مانند شرکت‌های بزرگ دیگر است که خود برگ برنده‌ای برای آن‌ها است. در بررسی وبلاگ W&J باتری این تلفن‌های همراه کمی ضعیف توصیف می‌شود و یا مشکلاتی از این دست که مطمئنا در تمام تلفن‌های نوظهور وجود دارند.

به هر حال هنوز این تلفن‌های هوشمند در بازار ارائه نشده‌اند و نمی‌توان نظر دقیق و محکمی در رابطه با این محصولات داشت. اما با توجه به بازخوردهای مثبتی که در وبلاگ‌های فناوری دیده می‌شود می‌‌توان پیش بینی کرد که وضعیت سهام بلک بری اندکی بهبود پیدا کند و سهم بلک‌بری از ۴.۶ بازار تلفن‌های همراه ارتقا یابد.

وبلاگینا

محمد امیرکنعانی

اولین همایش نرم‌افزارهای موبایل و موبایل وب برگزار می‌شود

۱۷ اسفند در مرکز همایش‌های معلم


اهمیت موضوع توسعه نرم‌افزار روی بستر موبایل با توجه به گسترش پلتفرم‌های مختلف طی سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. در ایران نیز برنامه‌نویسان مختلف با در نظر گرفتن محبوبیت روز افزون تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌های عاملی نظیر اندروید و iOS و نیز راهکارهای مبتنی بر HTML5، مدتی است که فعالیت‌های مختلفی را در این رابطه انجام می‌دهند. اولین همایش تخصصی نرم‌افزارهای موبایل و موبایل وب با هدف معرفی اپلیکیشن‌های منتخب ایرانی و ارائه موضوعات مرتبط در زمینه توسعه موبایل توسط سخنرانان این مراسم قرار است به زودی در تهران برگزار شود.

همایش تخصصی نرم افزارهای موبایل و موبایل وب

این رویداد قرار است با توجه به جای خالی همایش‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های موبایل در ایران و استعداد بالای برنامه‌نویسان ایرانی در این زمینه برگزار شود تا علاقه‌مندان در این حوزه بتوانند از تجربیات افراد صاحب نظر در این رابطه بهره ببرند.

وبلاگینا

محمد امیرکنعانی

ادامه مطلب ...