Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

سونی از مدل‌های جدید PS3 رونمایی کرد

ضخامت کمتر، قیمت پایین‌تر و حافظه بیشتر


در حالی که این روزها اکثریت گیمرها، مشتاق آشنایی با نسل بعدی کنسول‌ها هستند، سونی همچنان در پی بهبود بخشیدن به کنسول‌های نسل قبلی خود است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها قصد رونمایی از نسل بعدی سرگرمی‌های خود را داشته باشد.

sony-ps3-new-580-75.jpg

در جریان برگزاری کنفرانس Tokyo Game Show، شرکت سونی، مدل‌های جدید PS3 را با حافظه‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت حافظه SSD‌ رونمایی نمود. سونی همچنین در مدل ۱۲ گیگابایتی که با حافظه SSD عرضه می‌شود، قابلیت اضافه شدن هارد خارجی را برای افزایش فضا فرار داده است.

اعضای جدید خانواده پلی‌استیشن، با طراحی جدید خود در بخش‌های داخلی و بیرونی، کاهش وزن ۲۰ درصدی را به نسبت مدل‌های قبلی خود دیده‌اند و به علاوه از ضخامت کمتری به نسبت مدل‌‌های قبلی بهره می‌برند. 

PS3 های دارای طراحی جدید، از اواخر ماه سپتامبر وارد بازار خواهند شد. همچنین قیمت‌ اعلام شده برای مدل ۲۵۰ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی با حافظه SSD برابر ۲۲۹ دلار و مدل ۵۰۰ گیگابایتی ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

پاسخ به ۱۰ سوال رایج برای افرادی که قصد خرید گوشی اندرویدی دارند

راهنمای وبلاگینا جواب می‌دهد


طی چند سال گذشته، افراد زیادی را دیده‌ام که تصمیم به خرید گوشی اندرویدی گرفته بودند اما از طرفی، سوالاتی در ذهن داشتند که یا جواب مشخصی برای آن پیدا نکرده بودند و یا به‌واسطه پاسخ‌های ناشیانه فروشنده‌های موبایل، به اشتباه افتاده بودند.

10-q-about-android-1.jpg

در این مقاله وبلاگینا قصد داریم به ۱۰ سوال رایج درباره اندروید پاسخ دهیم. این ۱۰ مورد، از جمله موضوعاتی هستند که افراد خریدار گوشی‌های این پلتفرم ممکن است قبل از خرید، به‌دنبال پاسخ واضح و مشخصی برای آن‌ها باشند. تلاش کردیم پاسخ سوالات، تا جای ممکن مختصر و مفید باشند.

منبع : وبلاگینا

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

شرکت HTC از گوشی‌های 8X و 8S پرده‌برداری کرد

پرچمداران جدید ویندوز ۸ معرفی شدند


در حالی که به تاریخ عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۸ نزدیک می‌شویم و با توجه به این‌که تا کنون شرکت‌هایی مانند سامسونگ و نوکیا از تلفن‌های هوشمند جدید ویندوزی خود پرده‌برداری کرده‌اند، امروز نوبت به HTC رسید تا پرچمداران پلتفرم مایکروسافتی خود را به جهان معرفی کند.

htc-event-2012-1.jpg

در کنفرانس امروز اچ‌تی‌سی که حضور استیو بالمر در آن به‌عنوان سورپرایز مراسم به حساب می‌آمد، این شرکت از دو گوشی جدید با نام‌های 8X و 8S رونمایی کرد که قرار است اواخر آبان ماه امسال روانه بازار شوند.

{لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید}

منبع : وبلاگینا 

محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...

سامسونگ شایعات رونمایی زودهنگام از Galaxy S4 را رد کرد


شایعاتی که در رابطه با حضور چهارمین مدل از سری S در خانواده کهکشانی‌ها شنیده می‌شد، توسط سامسونگ تکذیب شد. این شایعات در حالی ایجاد شده بود که کارشناسان معتقد بودند حضور آیفون ۵ در بازار موبایل، سامسونگ را برای ارائه زودهنگام مدل‌ آینده خود ترغیب خواهد نمود. حضوری که تنها با گذشت ۹ ماه از عرضه مدل قبلی این خانواده، یعنی S3، انجام می‌پذیرفت. 

Galaxy S 3

سامسونگ طی توییتی، ضمن رد  شایعات مربوط به رونمایی از Galaxy S4 در نمایشگاه MWC 2012 بارسلونا که در ماه اسفند برگزاری می‌شود، به شایعه پراکنی وبسایت‌های تکنولوژی نیز کمی خرده گرفته است. 

شایعات هفته گذشته، از رونمایی سامسونگ از Galaxy S4 با صفحه نمایش غول پیکر ۵ به جای ۴.۸ اینچ به کار رفته در مدل قبلی، پردازنده چهارهسته‌ای و و پشتیبانی از شبکه LTE خبر می‌داد.

تبلیغات سامسونگ یا تبلیغات اپل، چه کسی دیگری را مسخره می‌کند؟


این روزها اگر سری به ویدیوهای تبلیغاتی گجت‌ها زده باشید، حتما یکی از چندین آگهی سامسونگ را برای گوشی‌های گلکسی اس۲ و یا گلکسی‌نوت دیده‌اید. ویدیوهایی که این شرکت با به‌نمایش گذاشتن صف منتظران آیفون، سعی در دست انداختن آن‌ها به شکلی جالب و با چاشنی خنده و شیطنت را دارد و طبیعتا در این بین، واکنش طرفداران اپل به این آگهی‌ها آنقدرها هم جالب نیست!

samsung-apple-commercial-1.jpg

موضوعی که پس از انتشار اولین سری از این ویدیوها توسط علاقه‌مندان اپل مطرح شد و اغلب در نظرات سایت‌ها و وبلاگ‌های فناوری به ثبت رسید، بحث مورد تمسخر قرار دادن اپل به‌شکلی آشکار از سوی سامسونگ بود. خیلی‌ها «کره‌ای» بودن سامسونگ را دلیلی برای ساخت این‌شکل از تبلیغات در مقایسه با اپل آمریکایی عنوان کردند و تفاوت شرکت‌های شرقی و غربی را دلیل این موضوع دانستند و خیلی‌ها، دلایل مختلف دیگری را برای این مورد مطرح کردند. اما شاید نگاهی دقیق‌تر به تبلیغات اخیر سامسونگ و تبلیغات قبلی اپل در برابر رقیبان خود و همچنین آگهی‌های مشابه سایر شرکت‌ها، مسائل جالب دیگری را مطرح کند.

محمد امیر کنعانی 

منبع : وبلاگینا                                        لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید

ادامه مطلب ...

معرفی بهترین صفحه‌های نمایش در تلفن‌های هوشمند


 بدون شک برای شما هم انتخاب یک گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش دلخواه تا حدودی دردسر ساز شده است. دیگر زمانی که صفحه نمایش ها تنها برای نمایش اعداد به کار می‌رفتند به اتمام رسیده است. اکنون رقابت بر سر روشنایی،‌ سرعت،‌ دقت و کیفیت صفحه نمایش‌ها است. اگر قصد خرید یک اسمارت فون جدید را دارید و می‌خواهید اطلاعات لازم برای صفحه‌نمایش را به دست بیاورید،‌ در این مقاله وبلاگینا با ما همراه شوید.


- به روز رسانی شماره اول در رابطه با صفحه نمایش‌های Super IPS LCD‌ به مطلب افزوده شد.

-به روز رسانی شماره دوم در رابطه با صفحه نمایش‌های Super PLS LCD به مطلب افزوده شد.

محمد امیر کنعانی 

منبع : وبلاگینا                         برای دیدن بهترین صفحه نمایش ها از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید

ادامه مطلب ...

بررسی کامل تبلت نکسوس ۷

روح گوگل در کالبد ایسوس

به جرات می‌توان گفت که رشد سیستم‌عامل اندروید طی چند سال گذشته هر چقدر هم سریع بوده باشد، این پلتفرم کماکان نتوانسته بود جایگاه مناسبی را در بازار تبلت‌ها برای خود دست و پا کند. مانور فوق‌العاده گوگل از طریق اندروید روی تلفن‌های هوشمند به همان نسبت زیاد بود که روی صفحات بزرگ‌تر تبلت‌ها ضعف داشت.

تبلت نکسوس ۷

با معرفی نسخه ۳ اندروید برای تبلت‌ها نیز، هر چند زمینه اولیه برای تولید اپلیکیشن‌های هماهنگ با این اکوسیستم فراهم شده بود اما باز هم تغییر بزرگی را در این میان شاهد نبودیم؛ موضوعی که حالا داستان جدیدی دارد.

ورود رسمی گوگل از طریق معرفی Nexus 7 به بازار تبلت‌ها، نوید آغاز خوبی را برای این کمپانی و آینده اندروید روی تبلت‌ها می‌دهد. پیش از این، سامسونگ، ایسوس و سایر شرکت‌ها، برای تولید سخت‌افزار قابل رقابت با آیپد تلاش زیادی کرده بودند اما گوگل به ضعف ماجرا پی برده بود؛ همه چیز به نرم‌افزار مربوط می‌شد!

محمد امیر کنعانی

منبع : وبلاگینا                                لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید

ادامه مطلب ...

گوگل و اپل برای تصاحب حق اختراعات کداک رقابت می‌کنند

این روزها دیگر همه ما می‌دانیم که حق اختراع یا پتنت هر شرکت، یکی از کلیدی‌ترین مواردی است که می‌تواند آن مجموعه را وارد نبردی نابرابر با دیگر رقیبان خود نماید. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و دیگر کمپانی‌های بزرگ فناوری در جهان، همواره می‌کوشند تا در این راه، برنده از میدان خارج شوند.

حالا به نظر می‌رسد جنگ پتنت‌های موجود بین شرکت‌ها قرار است این بار بر سر مزایده حق اختراعات شرکت ورکشسته کداک ادامه پیدا کند.

منبع : وبلاگینا

ادامه مطلب ...

آی‌فون ۴ در برابر گالاکسی اس ۲، انتخاب با شماست

کنگره جهانی موبایل یا همان MWC به تازگی برگزار شد. جایی که همه شرکت‌های بزرگ دنیا آمده بودند تا محصولات جدید خود را به رخ بقیه بکشند. قطعا یکی از بهترین تلفن‌های هوشمندی که در این مراسم معرفی شد، تلفن Galaxy S II سامسونگ بود. در حال حاضر شاید تنها رقیبی که بتوان آن‌را از پلتفرم دیگری به رقابت با این گوشی دعوت کرد، گزینه مطرح اپل یعنی iPhone 4 است.

iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-2-0.jpg

ما در این مطلب این ۲ گوشی را از جوانب مختلفی بررسی می‌کنیم و نتایج را طبق مشخصات هر دو نمونه به شما ارائه خواهیم کرد. سعی می‌کنیم ویژگی هر گوشی را در طبقه مربوط به خود در حد مختصری توضیح دهیم تا طبق اطلاعات، بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 نوشته

محمد امیر کنعانی

منبع : وبلاگینا

ادامه مطلب ...

بررسی اختصاصی گوشی Galaxy S2 سامسونگ


زمانی که سامسونگ اولین مدل خانواده S خود را معرفی کرد، خیلی‌ها می‌دانستند که این گوشی می‌تواند رکورد فروش بازار دستگاه‌های اندرویدی را بشکند. موفقیت عرضه آن گوشی و فروش مناسب آن باعث شد تا Galaxy S به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های کاربران اندرویدی تبدیل شود. این اتفاق باری دیگر و در زمان ارائه مدل جدید این خانواده، یعنی Galaxy S2 تکرار شد؛ فروش ۳ میلیون دستگاه ظرف ۵۵ روز!

galaxy-s2-r-1.jpg

درخشان، سریع و باریک. این کلمات در واقع توصیفی است که سامسونگ در تبلیغات خود برای گلکسی اس2 به کار می‌برد. صفحه Super AMOLED Plus، پردازنده 1.2 Ghz دو هسته‌ای و قطر ۸.۴۹ میلی‌متری این گوشی، دلایلی است که باعث شده تا این شرکت، این‌گونه گوشی خود را توصیف نماید. در این مطلب، Galaxy S2 را از جوانب مختلفی بررسی می‌نماییم. به‌علاوه این‌که شما می‌توانید، بررسی ویدیویی این گوشی را نیز در وبلاگینا مشاهده کنید.

نوشته 

محمد امیر کنعانی

{برای دیدن اطلاعات کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید}

ادامه مطلب ...