Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

مقایسه عکس های دوربین اچ تی سی وان با 9 تلفن هوشمند


امروزه کمتر دوربین های ببین-و-بگیر را با خودمان حمل می کنیم چون تلفن های هوشمند را در جیب داریم. خوشبختانه به جایی رسیده ایم که دوربین تلفن های رده بالا، دیگر برای شرکت ها یک بخش الحاقی کم اهمیت نیست. مصرف کننده امروزی هم می خواهد تلفن اش قادر به ثبت بهترین تصاویر ممکن باشد و در ماه های گذشته شاهد بوده ایم که بهبودهای مناسبی در این زمینه صورت گرفته. 

جنگ مگاپیکسل ها نیز مثل بسیاری جنگ های دنیای فناوری، روزی به پایان خواهد رسید. هر چند هنوز هستند شرکت هایی که مگاپیکسل بالاتر را به عنوان ابزار تبلیغاتی به کار می برند، ولی به نظر می رسد این حربه همیشه هم موفق عمل نخواهد کرد و HTC با دوری از آن، سعی کرده با فناوری اولتراپیکسل دوربین One را بالاتر از سایرین قرار دهد. 

در مقایسه دوربین One و آیفون 5 دیدیم که One در برخی شرایط بهتر عمل کرده و حالا بیایید مقایسه دوربین One را به طور مفصل تر با هم داشته باشیم. 

عکس هایی که در ادامه مطلب خواهید دید، در وضعیت های نوردهی مختلفی گرفته شده اند از جمله نور وسط روز، سایه، وضعیت ماکرو، فضای داخلی زیر نور طبیعی و مصنوعی، و البته شرایط کم نور. 

در اینجا One را در مقابل بلکبری Z10، اچ تی سی Droid DNA، آیفون 5، لومیا 920، نکسوس 4، گلکسی نکسوس، گلکسی نوت 2، گلکسی اس 3، اکسپریا Z و دوربین 5D Mark III کانن را داریم. 


نارنجی 

محمد امیر کنعانی


لطفا به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

شکایت شرکت جورج لوکاس از اپل به خاطر اسپیکرها


تخصص شرکت THX ساخت اسپیکرها و فناوری های مرتبط صوتی است و جالب است بدانید که این شرکت توسط جرج لوکاس کارگردان مشهور فیلم هایی مانند جنگ ستارگان تاسیس شده. 

حالا این شرکت از اپل شکایت کرده و می گوید از فناوری هایش در اسپیکرهای محصولات مختلف اپل استفاده شده. در شکایت گفته شده یکی از پتنت های این شرکت در ساخت اسپیکر مورد استفاده قرار گرفته است. 

این شرکت ادعا کرده اپل در آیفون ها، آی پد و آی مک ها از این فناوری استفاده کرده. پتنتی که اجازه می دهد صدا از خروجی باریک پخش شود. 

اپل هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده اما باید دید که این دو شرکت پشت درهای بسته به توافق می رسند یا اینکه دادگاه تکلیف این موضوع را مشخص خواهد کرد.

نارنجی 
محمد امیر کنعانی

نوزاد مبتلا به اچ‌آی‌وی-ایدز درمان شد

نوزاد مبتلا به اچ‌آی‌وی-ایدز درمان شد

نوزاد مبتلا به اچ‌آی‌وی-ایدز درمان شد

یک تیم تحقیقاتی توانسته‌ نوزادی که در بدو تولد مبتدا به HIV بوده را درمان کند. آن‌ها 30 ساعت پس از تولد کودک درمان سریع را آغاز کرده‌اند و حالا در سن دو نیم سالگی هیچ اثری از بیماری در بدن او وجود ندارد. اگر وضعیت پایدار فعلی بدن این دخترک ثابت باقی بماند، دستاورد بزرگی در دنیای پزشکی و مبارزه با بیماری ایدز رقم خوده است.

آزمایش‌ها هیچ گونه اثری از HIV را در بدن این کودک نشان نمی‌دهند و براساس تحقیقات به عمل آمده، خون این شخص کسی را نیز بیمار نخواهد کرد. البته با این حال هنوز نمی‌توان به صورت صد در صد اعلام کرد که ویروس از بدن بیمار از بین رفته است، شاید در آینده مجددا نشانه‌های از بیماری در بدن او یافت شود.

اگر در آینده نیز اثری از اچ آی وی در بدن این کودک یافت نشود او دومین مورد در دنیا است که بر این ویروس مرگبار غلبه کرده است.

تیم محققین این پروژه اعلام کرده که براساس تحقیقات آنها بیماری HIV در نوزادان مهار شدنی است و اگر زود برای درمان اقدام شود بیمار درمان خواهد شد.

مهمترین دلیل در بهبود این دختر 2 ساله نیز در تشخیص زود هنگام ویروس در بدن مادر، کمی پس از تولد دخترش، گزارش شده است. جالب است بدانید که در سال 2007 نیز بیمار دیگری با نام تیماثی دی بران نیز درمان شد و ویروس HIV بطور کامل از بدن او خارج گردید.

چرا اخبار هک شدن شرکت‌های بزرگ آنقدرها هم بد نیست؟


با انتشار گزارشات اخیر مایکروسافت و زن‌دسک مبنی بر هک شدنشان، ظاهرا روز به روز به تعداد شرکت‌هایی که گزارش کرده‌اند هک شده‌اند افزوده می‌شود. با اینکه این موضوع نگرانی زیادی برای فعالان حوزه آی‌تی و همین‌طور کاربران روزمره اینترنت ایجاد می‌کند، اما جنبه مثبتی هم دارد؛ این حمله‌ها نشان می‌دهند آن نوع از اشتراک اطلاعاتی که دولت‌های فدرال جهت بهبود امنیت سایبری خواهان هستند، واقعا مورد نیاز است.

lock-on-computer-chip-privacy-internet-privacy-security-safety-o.jpg

چندی پیش در پی رد یک طرح پیشنهادی، قانون حفاظت و اشتراک اطلاعات سایبری، رئیس‌جمهور آمریکا با یک فرمان اجرایی و یک استراتژی قدم‌های جدیدی برداشت. فرمان اجرایی نقشه اشتراک اطلاعات با بخش خصوصی را می‌کشد و استراتژی، تمایل به انجام فعالیت‌های بیشتر در زمینه اطلاعاتی را نشان می‌دهد.

به دنبال هک‌شدن اپل، فیس‌بوک، نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و واشینگتن پست در هفته‌های گذشته، مایکروسافت و زِن‌دِسک هم هک شدند. توییتر هم اعلام کرده است که افرادی سعی کرده‌اند سایتشان را هک کنند. شرکت امنیتی Mandiant گزارشی منتشر کرده است که اطلاعاتی درباره جزئیات یک فرقه شانگهایی از افراد ارتش آزادی‌بخش چین، که هزاران ترابایت اطلاعات را از حداقل ۱۴۱ سازمان دزدیده‌اند، ارائه می‌کند. تقریبا دفتر مرکزی همه این سازمان‌ها در کشورهایی قرار دارند که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است. هکر‌ها حتی تلاش کردند از همین گزارش هم وسیله‌ای برای اغوای کاربران ساخته و باز هم به دزدی اطلاعات بپردازند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در یک سخنرانی تایید نمود که شرکت‌های آمریکایی هک شده‌اند و گفت: "پس از این مردم کشور نباید به سال‌های گذشته بنگرند و بیندیشند چرا ما هیچ کاری در مقابل مسائلی که حقیقتا امنیت و اقتصادمان را تهدید می‌کنند نکرده‌ایم." قانون اجرایی اوباما درباره امنیت سایبری، که همزمان با سخنرانی او انتشار یافت، دولت این کشور را به سوی انتشار بیشتر و به موقع‌تر اطلاعات درباره تهدیدات سایبری هدایت می‌کند. این فرمان خواهان یک چارچوب جهت کاهش خطرات سایبری برای زیرساخت‌های حیاتی در ایالات متحده است و باید به صاحبان و اپراتور‌های آن زیرساخت کمک کند تا خطر را مدیریت کنند. برای انجام این کار هم دولت نمی‌تواند یک محصول یا سرویس را به عنوان درمان همه مشکلات انتخاب کند. این کار مستلزم سنجش بازار رقابتی است. به علاوه این فرمان حکم می‌کند که با صاحبان و اپراتور‌‌های این زیرساخت‌های اساسی که هک شدنشان فاجعه به‌ بار خواهد آورد به صورت محرمانه تماس گرفته شود و راه ثبت اطلاعات در دولت فدرال به آن‌ها داده شود.

برخی معتقدند اقدامات این فرمان جهت بهبود امنیت سایبری کافی نیست و بعضی دیگر آن را بیش از قانون حفاظت و اشتراک اطلاعات سایبری دوست دارند.

بدون‌توجه به اینکه مردم چه فکری راجع به این فرمان می‌کنند، تلاش‌های یاد شده در پاسخ به هک شدن شرکت‌‌ها می‌تواند به مجموعه‌های بیشتری کمک کند تا از دارایی‌های خود حفاظت کنند. با حملات جدید بیشتر و بیشتر، شرکت‌های بیشتری هم مایل خواهند بود اطلاعات خود را با هدف امنیت بیشتر، در اختیار قرار دهند.

در هر صورت، با توجه به اینکه بیشتر سرویس‌ها و سایت‌های یاد شده در کشور آمریکا اداره می‌شوند و کاربران جهانی دارند، این موضوع می‌تواند به پیشگیری خطرات مشابه آینده کمک فزاینده‌ای نماید که طبیعتا به نفع مشترکان این سایت‌ها، از جمله ما خواهد بود. شاید هم به زودی باید منتظر ظهور استارت‌آپ‌‌های امنیتی مخفیانه هم باشیم.

    وبلاگینا

    محمد میرکنعانی

سونی زمان عرضه و قیمت Xperia Tablet Z را مشخص کرد


اگر به یاد داشته باشید اوایل ماه بهمن، سونی به طور رسمی از Xperia Tablet Z رونمایی کرد؛ تبلتی که به نوعی می‌توان آن را مدل بزرگ شده تلفن هوشمند اکسپریا Z به حساب آورد. حالا این شرکت امروز تاریخ عرضه به بازار و قیمت مدل‌های مختلف این تبلت را به‌صورت عمومی مشخص کرده است.

Sony_Xperia_tablet_Z_13-900-90.JPG

بر اساس خبر منتشر شده، تبلت اکسپریا Z قرار است در اوایل سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازارهای آمریکا و اروپا شود.

این تبلت در دو مدل وای‌فای و وای‌فای+LTE قابل خریداری خواهد بود. سونی قیمت مدل وای‌فای این دستگاه را همراه با حافظه ۱۶ گیگابایتی، ۴۹۹ دلار اعلام کرده است و مدل ۳۲ گیگابایتی آن نیز ۵۹۹ دلار خواهد بود.

تبلت اکسپریا Z دارای پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام Snapdragon S4 همراه با ۲ گیگابایت رم است. این دستگاه با وزن ۴۹۵ گرمی، تنها ۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. سونی بدنه این تبلت را نیز مانند Xperia Z ضد آب طراحی کرده است و قرار است آن را با اندروید ۴.۱ روانه بازار کند.

   وبلاگینا

   محمد امیر کنعانی

نوکیا تلفن‌های هوشمند لومیا ۷۲۰ و ۵۲۰ را معرفی کرد

ویندوز فون‌هایی برای رده میانی


نوکیا در کنفرانس ویژه خود در نمایشگاه MWC از دو تلفن هوشمند ویندوز فونی رونمایی کرد. این دو گوشی که می‌توان آن‌ها را در رده میانی تلفن‌های ویندوزی به حساب آورد، برای ایجاد رقابت بهتر با سایر پلتفرم‌هایی نظیر اندروید از طرف این شرکت وارد بازار خواهند شد تا نوکیا بتواند از این طریق، شانس خود را برای جلب نظر مشتریان متوسط بازار امتحان کند.

sg_nokia_mwc2013_221-580x325.jpg

   وبلاگینا

   محمد امیر کنعانی

ادامه مطلب ...