Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی
Mak IT

Mak IT

دنیای تکنولوژی و فناوری آی تی

بررسی تخصصی مقایسه Galaxy S3 و Galaxy S2 (دو کهکشانی سامسونگ)

پیشنهاد ویژه حتما بخوانید!!!


بررسی تخصصی مقایسه Galaxy S3 و Galaxy S2 (دو کهکشانی سامسونگ) 


معرفی

 

گرد و غبار جنگ بین دو گوشی هیجان انگیز هنوز بر پا است، و زمان آن رسیده تا کمی عقب تر ایستاد و یک نگاه عاقلانه به هر دو گوشی انداخت. دو قهرمان در تارخ آندروید و گوشی هایی که نقاط عطف سامسونگ هستند.

 

خونسرد بودن در بررسی این دو گوشی کار آسانی نیست اما باید آرامش را حفظ کرد و در مورد مسائل به طور منطقی رفتار کرد.برای روشن شدن بحث باید بگوییم که سامسونگ گلکسی اس 3 یک صفحه نمایش HDبسیار بزرگ با یک CPU 4 هسته ای دارد که این برای بسیاری از مردم کافی است. چیزی که ما در اینجا سعی در انجام آن داریم این است که یگ نگاه نزدیک تر به تفاوت های این دو نسل داشته باشیم و بیابیم که کدامیک از بروزرسانی ها مفید و کدام غیر مفید بوده است.

 

 

سامسونگ گلکسی اس 3 مطمئنا گوشی مجهزتری است اما این به معنی آن نیست که آن بهترین گوشی از سری گلکسی ها برای شما است. در زیر یک لیستی را مشاهده می کنید که ما برای اینکه به شما کمک کند تا بیابید که سامسونگ چه چیزهایی را در گلکسی اس 3 بهبود داده است وهمچنین چرا اس 2 هنوز می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد گرد آوری کردیم.

 

چرا گلکسی اس 3 بهتر است

 

  • صفحه نمایش بزرگتر 720p
  • باریک تر نیست اما طراحی آن ضخامت را کمتر نشان می دهد
  • پردازشگر 4 هسته ای، گرافیک سریعتر
  • S Beam, S Voice, Smart stay, smart alarm و 50 گیگا بایت فضا در Dropbox
  • پشتیبانی بهتر باطری
  • عکاسی در حین فیلم برداری
  • پشتیبانی از GLONASS ( سیستم ماهواره ای جهانی )
  • حافظه داخلی 64 گیگا بایت ( به صورت انتخابی )

 

چرا گلکسی اس 2 هنوز هم خوب است

 

  • قیمت ارزانتر
  • دستگاهی کوچکتر و سبک تر
  • صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با همان کیفیت،ضبط ویدیویی 1080p
  • همان میزان حافظه رم ( 1 گیگا بایت )
  • درگاه سیم کارت معمولی

ادامه مطلب ...

بررسی تخصصی بررسی تخصصی LG Optimus 4X HD

حضور ال‌جی در باشگاه چهار هسته‌ای‌ها

Optimus 4X HD واقعا یک گوشی متفاوت است در کنار پردازشگر 4 هسته‌ای، دارای بزرگ‌ترین باتری در کلاس خود است و می‌تواند تصاویر را با کیفیتی فوق‌العاده پخش کند. مجهز بودن به NFC و اندروید بستنی حصیری از دیگر مزایای آن است.

 

نمی‌توان گفت که 4X HD بهترین و کامل‌ترین است. زیرا هنوز از رابط کاربری نسخه 3 استفاده می‌کند. البته مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است که باعث شده است این گوشی به یکی از گزینه‌های مطرح برای طرفداران گوشی‌های چهار هسته‌ای تبدیل شود. بررسی قابلیت‌ها و مشخصات Optimus 4X HD به شما این ایده را خواهد داد که آیا این گوشی قابل رقابت با S III و One X، دو گزینه دیگر 4 هسته‌ای بازار خواهد بود؟

 

 محمد امیر کنعانی

 (لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

بررسی تخصصی بررسی تخصصی Google Nexus 7

 

بدون تردید از دیدن تعداد زیاد رقبای نه چندان جدی Apple iPad خسته شده‌اید؛ Google امسال در کنفرانسI/O از تبلت هفت اینچی اختصاصی خودش پرده برداری کرد. همانند دیگر ابزارهای با برند Nexus، سخت افزارNexus 7 را هم Google  نساخته است. همانند همکاری پیشین این غول جستجوی اینترنتی با سامسونگ،HTC و موتورولا، این بار آن‌ها به سراغ طراحان ایسوس رفته‌اند و ساخت تبلت ظریف و جذابشان را به آن‌ها سپرده‌اند.

 

این حرکت Google، بسیار هوشمندانه است؛ چرا که ایسوس سازنده برخی از بهترین تبلت های اندرویدی است. اما رقابت با Amazon Kindle Fire و قیمت 199 دلاری آن، با توجه به عرضه قابلیت‌های بسیار خوب، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. اما اشتباه نکنید؛ Google Nexus 7 بیش از تلاشی برای از میدان به در کردن محصول آمازون است و به قصد رقابت و پشت سر گذاشتن محصول اپل به بازار عرضه شده است.

 

خبر خوب آن است که بر خلاف پیشنهاد آمازون، این بار جای خالی خیلی چیزها احساس نمی‌شود. Google با عرضه اعتباری 25 دلاری و همین طور ارائه ارزان قیمت تبلت خود، نواقص موجود در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری تبلت را جبران می‌کند.

 

اما بهتر است دیگر در مورد چرایی عرضه Google Nexus 7 بحث نکنیم و ببینیم آیا Nexus 7 ارزش 199 دلار پرداختی شما را دارد؟

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

سامسونگ تایید کرد!

 

***در خبر ها به شما گفتیم که سامسونگ قصد دارد در 11 اکتبر (20 مهر) نسخه‌ی کوچک شده گلکسی اس 3 را معرفی کند.

 

به گزارش جی اس ام سامسونگ فردا مراسمی را در آلمان برگزار می‌کند و تایید کرده است که به طور حتم فردا گلکسی اس 3 کوچک با صفحه نمایش 4 اینچ معرفی خواهد شد.

 

 

در این رابطه سامسونگ گفته:

 

"در روز 11 اکتبر(20 مهر) ما گلکسی اس 3 با صفحه نمایش 4 اینچ را معرفی خواهیم کرد"

 

 و اضافه کرده است:

 

 "تقاضاهای بسیاری برای عرضه یک گوشی 4 اینچی در اروپا داشتیم، بعضی‌ها آن را یک گوشی ارزان قیمت می‌دانند ولی ما آن را یک گوشی کوچک می‌نامیم"

 

تمامی مشخصات دیگری این گوشی کاملا شبیه به گلکسی اس 3 است.

 

منبع: phonearena

بررسی تخصصی بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note II

***با ظهور آیفون که تعریف جدیدی از صفحه نمایش‌های تمام لمسی ارائه می‌داد، اندک اندک قلم‌ها از دنیای گوشی‌های هوشمند کنار رفتند و بسیاری از کاربران دلتنگ آن شدند.

 

سامسونگ به خوبی متوجه این نکته شد و Galaxy Note را عرضه کرد که امکان استفاده از قلم را نیز برای کاربران فراهم آورده و رویکردی ساده را در استفاده از رابط کاربری ارائه می‌داد. Note  از یک صفحه نمایش 5.3 اینچی غول پیکر بهره می‌برد که ایده فوق‌العاده ای برای انجام آسان‌تر کارها حتی با وجود غیراستاندارد بودن رابط و بهینه سازی نشدن آن به شمار می‌رفت. گرچه در نظر گرفتن چنین اندازه‌ای برای گوشی، نوعی قمار محسوب می‌شد، هرچند در زمان عرضه این گوشی اندازه صفحه نمایش‌های گوشی‌های اندرویدی به تدریج بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شد اما بزرگ‌ترین صفحه نمایش موجود تا آن زمان قطری 4.3 اینچی داشت و آیفون هنوز از همان اندازه 3.5 اینچی برای قطر صفحه نمایش بهره می‌گرفت؛ به این ترتیب اندازه 5.3 اینچی صفحه نمایش بسیاری را به شگفتی واداشت. 

 

چه به دلیل مشخصه‌های سخت افزاری عالی، چه به دلیل پشتیبانی و بازاریابی خوب سامسونگ و چه به دلیل اشتیاق کاربران برای استفاده از قابلیت‌های جدید گوشی، محصول غول پیکر کره‌ای ها جایگاه ویژه‌ای برای خودش در بازار دست و پا کرد و تا به حال بیش از ده میلیون مورد از این گوشی فروخته شده است. 

(لطفا از ادامه مطلب نیز بازدیدکنید)

ادامه مطلب ...

بروزرسانی جدید برای آندروید 4.1


**جدیدترین نسخه‌ اندروید یک بروزرسانی جدید دریافت کرده است،این نسخه به نام 4.1.2 است.

 

به گزارش جی اس ام این نسخه تا این لحظه برای تبلت نکسوس 7 و سامسونگ گلکسی نکسوس ارائه شده است. به نظر می‌آید این نسخه کارآیی دستگاه را بالاتر ببرد و همچنین بعضی از باگ‌هایی که در سیستم عامل دستگاه است را برطرف کند. اما شاید بزرگترین تغییری که این بروزرسانی برای گوگل نکسوس ایجاد می‌کند این باشد که از این پس صفحه خانگی این تبلت قابلیت چرخش را دارد.

 

 

تیم توسعه دهنده گوگل گفته که این بروزرسانی باید انجام می‌شد زیرا در مدل‌های بعدی این تبلت که از نظر سخت افزاری بهبود پیدا خواهند کرد نسخه‌ی 4.1.1 جوای نخواهد داد.

 

حجم این بروزرسانی 31 مگابایت است.

منتظر زنده شدن دایناسورها نباشید عمر دی اِن اِی کوتاه است

 *** منتظر زنده شدن دایناسورها نباشید عمر دی اِن اِی کوتاه است


در فیلم پارک ژوراسیک گروهی از محققان موفق می شوند DNA دایناسورها را از درون فسیل حشراتی که خون آنها را مکیده‌اند، استخراج نموده و دایناسورهای واقعی را به وجود بیاورند. ایده ای که هرچند در یک فیلم سینمایی بود اما آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمی رسید و افراد زیادی امیدوار بودند با پیشرفت علم در سال های آینده شاهد تبدیل این ایده به واقعیت باشیم و یک پارک ژوراسیک واقعی را با دایناسورهای زنده ببینیم.

 

اما نتیجه یک بررسی جدید سبب می شود از تحقق این آرزو ناامید شویم. چرا که دانشمندان کشف کرده اند دی ان ای دارای نیمه عمری حدود ۵۲۱ سال است.

محمد امیر کنعانی 


 (لطفا ادامه مطلب را مشاهده کنید)

ادامه مطلب ...

برنامه‌های ویندوز ۸ قبل از انتشار سیستم عامل، بروز رسانی می‌شوند


ویندوز جدید مایکروسافت برنامه‌های پیش فرض گوناگونی را با خود به همراه دارد که به نظر می‌رسد نیازمند به روزرسانی‌هایی برای بهبود و استفاده کامل در نسخه اصلی این سیستم عامل هستند.

windows8rtm-580-75.jpg

از جمله برنامه‌هایی که قرار است امروز به روزرسانی ‌شوند، می‌توان به برنامه نقشه‌ها، ایمیل، جستجوگر Bing و سرویس Sky Drive اشاره نمود که از امروز با ویژگی‌های جدید خود در اختیار مشتریان مایکروسافت قرار خواهند گرفت. در صورتی که تمایل به استفاده از این امکانات جدید را دارید، برای بروزرسانی‌برنامه‌های ویندوز ۸ تنها کافی است با مراجعه به فروشگاه برنامه ویندوز و استفاده از گزینه به روزرسانی، از این ویژگی‌ها بهره مند شوید.

 هشتمین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت، هشتم آبان ماه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

اپل در سال‌های بعد از جابز چگونه خواهد بود؟


روز ۵ اکتبر روزی است که هرگز از یاد و خاطره علاقمندان به فناوری پاک نخواهد شد. حتی رقبای استیو جابز نیز در کمال احترام این روز را غم‌انگیز می‌دانند. بعد از مرگ او و حتی قبل از مرگش، مقالات و کتاب‌های بسیاری در رابطه با نحوه زندگی و حتی شیوه صحبت کردن او نوشته شد و حالا هم Sony به دنبال ساختن فیلم زندگی اوست. این‌ها همه نشان دهنده این موضوع است که جابز همچنان در میان علاقمندانش خاطرات زیادی برای بازگو کردن دارد. خاطراتی که هر کدام از ما در چند سال گذشته شاهد آن بودیم و حتی جزوی از آن بودیم. لازم نیست تا برای ایجاد یک خاطره در میان افرادی باشیم که در کنفرانس‌های اپل شرکت می‌کنند،‌ یا حتی محصولی را خریداری کنیم. گاهی اوقات تنها، بودن و دیدن نیز کافیست.

apple-steve-jobs.jpg

بعد از جابز، در یکسال گذشته، ناخواسته به خیلی از مسایل عادت کردیم که گه‌گاه خیلی از آن‌‌ها برای ما ناخوشایند نیز بوده‌اند. ارائه‌های گاها بی‌هیجان، تغییرات عجیب و غریب در محصولات اپل و یا تصمیماتی که ممکن بوده است بسیاری از ما با آن موافق نبوده باشیم. اما جابز آنقدر در شرکتی که بنیانش را قرار داده تاثیر گذار بوده که با گذشت یک یا دو سال از نبودش محصولات و تصمیمات نمی‌توانند از شیوه‌های او دور شوند. در واقع ما همچنان در زمان جابز زندگی می‌کنیم و به زمان بعد از او ( Post Jobs Era) وارد نشده‌ایم.

(لطفا از ادامه مطلب نیز دیدن فرمایید)

ادامه مطلب ...

گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲، زیان دوباره HTC را نشان می‌دهد


شرکت گوشی‌ساز تایوانی HTC با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، نگرانی‌های بیشتری را پیرامون آینده نا مشخص این کمپانی افزایش داده است. این گزارش نشان می‌دهد درآمد کلی HTC در بازه زمانی اعلام شده ۲.۴ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با درآمد ۳ میلیاردی در سه ماهه دوم امسال، کاهش زیادی را شاهد بوده است.

htc-logo-600x283.jpg

این در حالی است که درآمد خالص این شرکت در سه ماهه اخیر ۱۳۷ میلیون دلار بوده است که حدود ۵۰ درصد کم‌تر از درآمد خالص آن در سه ماهه دوم این شرکت است. البته در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، این زیان تا ۷۹ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.

HTC امیدوار است در سه ماهه پایانی سال جاری بتواند با عرضه گوشی‌های 8X و 8S بتواند بخشی از ضررهای فعلی را جبران نماید. همچنین احتمال می‌رود با عرضه رسمی مدل‌های جدید اندرویدی این شرکت بتوانیم شاهد افزایش درآمد این کمپانی در مدت زمان اشاره شده باشیم.

در حال حاضر شرکت‌های سامسونگ و اپل به‌عنوان دو رقیب، وضعیت بسیار خوبی را در فروش گوشی‌های خود شاهد هستند. اپل چندی پیش خبر رکورد فروش ۵ میلیون دستگاه آیفون ظرف مدت یک هفته را منتشر کرد و سامسونگ نیز از فروش ۳۰ میلیون دستگاه Galaxy S3 تا انتهای سال جاری میلادی خبر داده است.

باید منتظر ماند و دید مدیران HTC چه برنامه‌ای را برای بهبود وضعیت شرکت خود در سر دارند. به‌نظر شما آیا می‌توان اوضاع مالی این مجموعه را تغییر داد یا اینکه باید شاهد نوکیای دومی در دنیای تلفن‌های هوشمند باشیم؟